- Home Page /
- FAQ
Hva kan vi hjelpe deg med?
-
Din ordre
-
Leveringsbetingelser
-
Betalingsmetoder & rabattkoder
-
Reklamasjon
-
Returnering
-
Om oss
-
Fornøydgaranti
-
Ønskeliste
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Din ordre
-
Kan jeg tilføye/endre noe til min bestilling?
Når din bestilling har blitt bekreftet, er det ikke lenger mulig for deg å endre i den, fordi bestillingen straks heretter sendes til lageret for kjapp ekspedisjon og levering.
-
Kan jeg annullere min ordre?
Det er dessverre ikke mulig å annullere din bestilling. Vi ekspederer din bestilling, så snart vi har mottatt den for å sikre en kjapp levering. Ønsker du ikke lenger å motta varene, skal du bare nekte mottakelse av leveringen.
-
Når får jeg mine penger retur?
Når vi har mottatt din pakke, tilbakefører vi pengene til din konto senest 14 dager etter at pixizoo.no har mottatt varen.
-
Hvor er pakken min?
Når pakken din er avsendt fra lageret, mottar du et trackingnummer på den e-post-adressen som er brukt under bestillingen. Du kan følge din pakke her.
-
Blir min ordre sendt samlet?
Ja, din ordre sendes samlet. Det betyr at din ordre først blir sendt av gårde, når alle varene er på lager.
-
Kan min ordre del-leveres?
Vi kan dessverre ikke del-levere din bestilling. Vi sender alltid dine varer når vi kan levere alt samlet. Hvis du ønsker en alternativ vare, er du alltid velkommen til å ta kontakt til vår kundeservice.
-
Er det mulig å få pakket inn en gave?
Vi har dessverre ikke mulighet for å pakke inn varen din som gave.
-
Hvordan returnerer jeg en vare?
Du kan lese om bytte og returnering av varer her.
-
Hvordan bestiller jeg?
Slik bestiller du på www.pixizoo.no:
Hvordan lager jeg en bestilling?
1. Når du har funnet den varen du ønsker å kjøpe, velger du "Legg i kurv"
2. Når du har tilføyet de varene du ønsker å kjøpe i kurven, trykker du på ikonet "Gå til kassen" øverst oppe i høyre hjørne.
3. Hvis du vil endre antallet av en vare eller helt fjerne en vare, kan du endre dette i kurven eller i kassen.
4. Trykk på "Gå til kassen"
5. Velg hvordan du vil at din pakke skal leveres - til en PostNord-terminal eller direkte på din hjemadresse.
6. Hvis du har valgt PostNord-terminal skal du nå innsette postnummeret ditt og deretter velge en avdeling.
7. Fyll ut navn og telefonnummer på den personen som henter pakken
8. Fyll ut din e-post-adresse og ditt postnummer
9. Velg betalingsmåte
10. Trykk på "Gjennomfør kjøp"
11. I forbindelse med din bestilling får du en ordrebekreftelse på e-post, som er en bekreftelse på at vi har mottatt din ordre.
-
Kan dere sende til min hjemadresse?
Ekstra store pakker (madrasser og senger, f.eks.) vil automatisk bli sendt med PostNord til den adressen som er inntastet. Du kan også få sendt mindre pakker til din hjemadresse. Da skal du velge det under det punktet i bestillings- og betalingsprosessen.
-
Når trekker dere pengene for min ordre?
Vi trekker først pengene for din bestilling, når ordren er avsluttet og avsendt fra vårt lager.
Kategorier
-
-
Leveringsbetingelser
-
Frakt og levering
Pixizoo tilbyr gratis frakt på alle bestillinger over 999 kr i hele landet til en PostNord-terminal. Ved bestilling inntaster du ditt postnummer og deretter kan du lett velge hvilken avdeling du ønsker å avhente varen i. Kjøper du for under 1000 kr. koster frakten 59 kr. Ønsker du å få din bestilling levert til din hjemadresse, kan du bestille dette med PostNord for 99 kr.
Leveringstid
- De varer som vi har på eget lager leveres innen for 2-7 hverdager (ved bestilling innen kl. 14 på hverdager)
- De varer som vi ikke har på eget lager leverer vi typisk innen for 8-16 hverdager
- Leveringstiden på den enkelte varen fremgår, når du er inne på selve varen
- Levering til privatadresse foregår kun til kantsten
- En bestilling avsendes alltid samlet, når alle de bestilte varene er på lager
Transportskader
Varene leveres forsvarlig pakket inn. Er emballasjen eller varen mot forventning skadd ved mottakelse, bes du informere oss om dette fortest mulig på kundeservice@pixizoo.no og gjerne sende med et bilde.
Vi anbefaler at du gjemmer den originale emballasjen, inntil du har sjekket varen, fordi varen ved en eventuell reklamasjon eller skade skal sendes retur i orginal emballasje.
Uavhentet pakke
Ligger varen i den valgte PostNord-terminal i mer enn 14 dager, blir varen automatisk returnert til oss. Så husk å hente din pakke innen 14 dager. Har du betalt frakt for pakken, får du altså ikke fraktbeløpet refundert, hvis du allikevel ikke ønsker varen.
Kategorier
-
-
Betalingsmetoder & rabattkoder
-
Kortbetaling
Vi tilbyr sikker betaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Klarna. Ved kortbetaling sendes du videre til en side der du trygt kan fylle ut dine kortopplysninger og gjennomføre betalingen. Pixizoo håndterer aldri dine kortopplysninger. Hverken Pixizoo.no eller andre har mulighet for å lese informasjonene.Trykk her for å lese Klarnas vilkår og betingelser for kjøp.
Uansett hvilket kort du bruker er det ikke ekstra gebyer. Det er mulig å betale med VISA, Mastercard, Maestro og American Express. Ved bestilling skal du godkjenne det beløpet som vi trekker fra kontoen din, når din ordre sendes avgårde fra vårt lager. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det beløpet du har godkjent ved kjøpet ditt.
Vi håndterer dine personlige opplysninger etter personopplysningsloven.
Faktura 14 dage
I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling etter levering. Når vi sender din ordre avgårde, sendes en faktura til den e-post-adressen som du har angitt. Fakturaen har en betalingstid på 14 dager og det kommer ikke ekstra gebyer. Har du spørsmål om din faktura er du velkommen til å kontakte Klarna på telefonnummer: 21 01 89 91.Klarnas konto
Med Klarnas konto kan du samle alle månedens kjøp på én faktura, som kommer på slutten av nestkommende måned. Les mer her.
Kategorier
-
-
Reklamasjon
-
Dersom du har en reklamasjon innen for dine 2 års reklamasjonsrett, vil vi be deg, fortest mulig - og innen for rimelig tid - å utfylle formularen i bunnen av siden, og vi vil hjelpe deg så fort vi kan.
Fraktskade
Varene dine leveres forsvarlig innpakket. Hvis emballasje eller vare mot forventning er beskadet ved mottakelse, bes du vennligst informere oss om dette fortest mulig ved å benytte nedenstående formular. Er det snakk om en fraktskade, send da veldig gjerne bilde av både emballasje og vare.
Vi anbefaler at du gjemmer den originale emballasjen inntil du har sjekket varen, fordi vi ønsker at varen ved en eventuell reklamasjon eller skade returneres i original emballasje.
Når nedenstående formular er innsendt, vil vi behandle din reklamasjon fortest mulig og kontakte deg.
Takk på forhånd.
Kategorier
-
-
Returnering
-
Ubegrenset returrett
Hos Pixizoo tilbyr vi ubegrenset returrett på alle varer. Du kan benytte deg av ubegrenset returrett så lenge varen er i original emballasje og den finns i vårt sortiment. Kan betingelsene for "ubegrenset returrett" ikke oppfylles, gir vi selvsagt 14 dagers returrett som loven sier. Angrer du ditt kjøp, kan du derfor returnere varen i uåpnet stand og i original emballasje ved å returnere den til oss.
Når du returnerer varer til oss, er det veldig viktig at du gjør det ved å bruke en returlapp fra oss og returnerer pakken med PostNord. Du får en returlapp sendt på mail, når vi har behandlet din bytte- og retur-formular. Formularen skal du fylle ut i bunnen av denne siden. En returlapp koster 79 kr og vi trekker dette beløpet fra det beløpet du skal ha tilbakeført fra oss i forbindelse med retur av varen(e).
Når vi har mottatt din pakke, tilbakefører vi pengene til din konto senest 14 dager etter at Pixizoo.no har mottatt varen. Beløpet overføres alltid til det kort som bestillingen er betalt med ved bestilling. Vi trekker fra 79 kr. til fraktkostnader.
Husk at din faktura hos Klarna skal betales som vanlig, selv om du velger å returnere. Vi tilbakebetaler deg beløpet etterpå.
Vær oppmerksom på at dersom det ikke er tale om bytte, skal du bare skrive det opprinnelige ordrenummeret i begge felt i formularen.
Kategorier
-
-
Om oss
-
Om Pixizoo
Velkommen til Pixizoo!
Pixizoo er et samarbeid mellom brødrene Karl Mark og Jesper Mark og den gode kammeraten deres, Anders Kobberup.
Idéen til Pixizoo oppsto, da rollen som forelder fikk Jesper til å innse at det i baby-og barneutstyrsbransjen var plass til forbedring.
Jesper har tidligere erfaring med å drive en nettbutikk, og sammen med broren Karl gikk arbeidet i gang.
Det resulterte i butikken Pixizoo, som åpnet på adressen Agerøvej 25 i Tilst i januar 2014 og kort tid etter kom også webshoppen pixizoo.dk.
Nå hadde kundene både en fysisk butikk der de kunne se varene og få personlig rådgivning, men også en nettbutikk, som i løpet av kort tid ble Danmarks største nettbutikk med utstyr til barn og babyer.
Pixizoo står for god kunderådgivning og god service. Alle tre partnere er selv fedre, så de vet presis hvilke tanker, idéer og spørsmål nybakte foreldre ofte har.
"Det er viktig for oss at det er enkelt og lett tilgjengelig, og at vi er på bølgelengde med våre kunder. Når vi for eksempel har videoannmeldelser på noen varer, lager vi selv videoen i butikken og ikke i et studio med skuespillere", sier Jesper Mark.
Det er vår klare målsetning hele tiden å utvikle og tilpasse Pixizoo til våre kunders behov og ønsker, og alltid være med på de nyeste moter og tester. En annen og ikke minst like viktig målsetning er at vi vil gi alle våre kunder en enestående opplevelse, både før og etter kjøp. Å være en barnefamilie vil for mange bety en mer stressende hverdag med mange ting som skal gjøres, og derfor skal det være lett, uproblematisk og raskt å handle hos Pixizoo.
Målsetningen for Pixizoo er derfor ganske enkel. Kundene skal ha den beste opplevelse og den beste service - hver gang!
Anders, Jesper og Karl
Kategorier
-
-
Fornøydgaranti
-
Hos Pixizoo er vi kun glade, når våre kunder er glade!
Derfor har vi fornøydgaranti på alle bilstoler, babyalarmer og Baby Jogger-vogner. Når du har handlet og mottatt din vare, tilbyr vi deg 14 dager, der du kan avprøve om produktet lever opp til dine forventninger. Gjør det ikke det, har du innen for 14 dager etter mottakelse mulighet for å benytte deg av fornøydgarantien og dermed returnere den kjøpte vare uten ekstra omkostninger.
For å gjøre krav på fornøydgarantien skal følgende være oppfylt:
- Gjelder 14 dager etter mottakelse av varen
- Varen skal returneres i orginal emballasje
- Varen kan godt være brukt til det som er hensikten at den skal brukes til
Vi kontrollerer alltid våre returvarer. Du kan miste hele eller deler av ditt kjøpsbeløp, hvis varens verdi er forverret, fordi et eller flere av følgende forhold gjør seg gjeldende:
- At varen egentlig er blitt mye brukt
- Varen er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på en annen måte enn det var nødvendig for at du kunne forstå varens art, egenskap og den måte, som den fungerer på
Hvis du vil returnere, skal du kontakte kundeservice på kundeservice@pixizoo.no.
Kategorier
-
-
Ønskeliste
-
Din ønskeliste er en hjelp til deg, så du kan sammenligne, overvåke eller gjemme produkter til senere.
Du har også mulighet for å sende din ønskeliste til familie og venner på e-post f.eks i anledning av bursdager, jul, babyshower eller dåp.
Du har mulighet for å overvåke produktene på din ønskeliste ved å velge å motta en e-post, når det f.eks skjer en prisendring eller når varen er på lager igjen.
Du kan direkte fra din ønskeliste velge å legge enkelte varer i kurven - eller dem alle. Du kan også velge bestemte produkter nederst på din ønskeliste, som du kan få et uforpliktende tilbud på. Dette gjøres ved å fylle ut formularen og velge de ønskede produkter.
Hvordan tilføyer jeg produkter til min ønskeliste?
Under hver enkelt vare og på kategori-sidene ser du et hjerte. Klikk på hjertet, og varen vil automatisk bli tilføyet på din ønskeliste. For å komme til din ønskeliste, skal du trykke på hjertet øverst i høyre hjørne på hjemmesiden.
OBS!
For å kunne bruke ønskelisten må du ha en kundekonto. Du kan lese mer om dette og opprette en her. Så snart du er logget inn, vil produktene forbli på din ønskeliste. Vær oppmerksom på at produktene som ligger på din ønskeliste ikke er reservert til deg. Produktene kan derfor kjøpes av andre kunder.
Kategorier
-
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Det er ikke tillatt for unge under 18 år selv å handle på nettbutikken. Hvis du er under 18 år, kan avtalen inngås av fx dine foreldre eller en annen myndig person. Ved bestilling aksepterer kjøperen å ha lest handelsvilkårene for Pixizoo.no.
På Pixizoo.no kan du kun bestille varer via vår webside. Hvis du har forespørsel til varer, som ikke er på siden, kontakt oss da gjerne.
Alle priser er inklusiv moms og alle andre avgifter. Prisene er dagspriser.
Ordrer som mottas i helgen og på helligdager vil bli behandlet den førstkommende hverdag. Det kan dessverre ikke forventes at du har mulighet for å få annullert en ordre, når den er gjort. Vi ønsker en kjapp levering, og derfor gjør vi alt for at sende ordrer til pakking så fort som mulig. Så snart en ordre er sendt til pakking, kan den ikke lenger annulleres.
Når du handler på Pixizoo.no inngås alle avtaler på dansk. Hvis det oppstår en tvist mellom forbrukeren og Pixizoo.no, skal det løses ifølge dansk rett. Eventuelle tvister skal innbringes for en kompetent dansk domstol. Hvis du ønsker å motta et nytt eksemplar av din ordrebekreftelse, kan du sende en e-post til kundeservice@pixizoo.no.
Dokumentasjon og veiledning:
Dersom det finnes produktbeskrivelser og brukerhåndbøker til varen, medfølger disse fra Pixizoo.dk. Ønsker du annen og mer utdypende veiledning eller rådgivning fra Pixizoo.dk, er denne utelukkende av veiledende karakter.
Levering av varer fra Pixizoo.no:
Varer som er på lager og bestilles, leveres 2-4 hverdager etter du har kjøpt varen. Er varen ikke på lager skal du regne med den forventede leveringsdato som opplyses på hjemmesiden, når du er inne på varen på siden. Du vil motta en e-post med den forventede leveringsdato, hvis den endres.
Vi leverer varene med PostNord. Varer leveres til norske adresser (ikke på Svalbard og Jan Mayen) og norske PostNord-terminaler, så du selv kan hente varen.
På enkelte varer er det minumumskjøp. Dette vil fremgå av informasjonen om varen.
Levering anses for å være gjort, når fraktbilen har levert varen på leveringsadressen, og kunden har overtatt varen, dvs. varen er gitt over til kunden eller annen person på vegne av kunden. Etter dette er det kjøper, som bærer risikoen for skader på produktet. Varer leveres kun på hverdager.
Ettersom vi også benytter oss av et eksternt lager, kan ordren din komme som flere forsendelser. Sendes varene fra samme lager, vil din ordre bli avsendt når alle varene er på lager.
Hvis ordren ligger i den valgte PostNord-avdeling i mer enn 14 dager, vil den automatisk bli returnert til oss. Så husk å avhente din pakke innen 14 dager. Har du betalt frakt for varen, får du med andre ord ikke fraktbeløpet refundert, hvis du ikke ønsker varen allikevel.
Eventuelle feil på siden:
Feil skjer - men det er heldigvis sjelden. Vi tar forbehold for lagerfeil, trykkfeil og prisfeil. I tilfelle av feil, eller når teknikken ikke funker, forbeholder vi oss retten til å annullere ordren etter at vi har informert kjøper om dette. Dessuten er vår lagerstatus veiledende og kan avspeile eget lager eller leverandørlager.
Leveringstid:
Vår leveringstid vil oftest være 2-4 arbeidsdager, hvis ikke annet er opplyst på siden. Men vi ber deg være oppmerksom på at alle leveringstider avhenger av om vi har varen på eget lager eller om vi er nødt til å bestille produktet hjem. Leveringstiden er derfor veiledende og vil avhenge av produsentens leveringsdyktighed. Vi følger PostNords leveringsbetingelser og leverer derfor ikke på Svalbard og Jan Mayen. Det tas forbehold for utsolgte varer hos leverandøren.
Vi informerer alltid om restordre så vidt det er mulig for oss.
Dersom du har valgt levering på en bestemt dag et stykke ut i fremtiden, sender vi varen av gårde til levering på det ønskede tidspunkt. Endelig leveringsdato fremgår av din ordrebekreftelse.
Alle varer avsendes først når betalingen din er registrert.
Transportskade:
Ved levering skal det signeres for mottakelsen og for at varen er mottatt uten synlige transportskader. Dersom emballasjen er brutt og/eller skadd, skal dette alltid noteres på fraktbrevet, og du skal undersøke om selve varen har fått noen skade. Hvis varen har en synlig skade som følge av at emballasjen er skadet, kan du avvise leveringen, og Pixizoo.no ombytter fortest mulig varen uten ekstra kostnader for deg. Dersom det ikke er mulig å vurdere om varen er skadd som følge av at emballasjen er skadd, skal det noteres på fraktbrevet at det kan være en skade på varen. Dersom det viser seg at varen har en feil, skal du reklamere til Pixizoo.no i rimelig tid, gjerne innen 7 dager, og ikke senere enn 2 måneder etter.
HUSK å ta bilder av emballasje og skaden på varen og send det til kundeservice@pixizoo.no, så hjelper vi deg!
Reklamasjoner:
Det gis 2 års reklamasjonsrett på alle produkter i henhold til kjøpsloven. Dette betyr at du i tilfelle av en feil ved varen enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene retur eller avslag i prisen. Disse mulighetene avhenger av den konkrete situasjon. Dette betinges selvsagt av at reklamasjonen er berettiget og ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk eller annen skadende adferd. En eventuell feil eller mangel skal i henhold til kjøpsloven informeres om innen for rimelig tid etter at feilen viser seg. Det er din plikt å angi og - hvis det blir forlangt - vise hvordan feilen eller manglen har ytret seg. Er reklamasjonen berettiget, sender vi deg en forutbetalt returlapp, hvis vi vurderer at varen skal retur til oss eller leverandøren.
Varen sendes til:
Pixizoo.dk
Agerøvej 25
8381 Tilst
Danmark
Når du returnerer varen bes du oplyse hva problemet er, så detaljert som mulig. Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt som Cash on Delivery (COD) eller lignende.
Husk at varen alltid skal sendes retur i forsvarlig emballasje.
Betaling:
Hos Pixizoo.no kan du bestille dine varer online og betale med: Visa, Visa/JBC/Visa Electron (gebyrfritt), norske kredittkort (gebyrfritt) og Mastercard (gebyrfritt). Ved betaling med kredittkort på Pixizoo.no blir beløpet først trukket, når varen er avsendt fra vårt lager. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det, du har godkjent ved kjøpet.
Annullering av gjennemført ordre:
Pixizoo forbeholder sig retten til å annullere en gjennemført ordre i tilfelle av tydelige feil i eksempelvis prissettingen eller i tilfelle av svindel. Skulle dette skje, vil den aktuelle kunden få beskjed om det på den opplyste e-post-adressen.
Angrerett:
I henhold til forbrukeravtaleloven har du alltid 14 dagers angrerett, når du handler på nettet. Angreretten gjelder fra du mottar din vare. Ved utnyttelse av angreretten skal varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde for å få det fulle beløp refundert. Angreretten bortfaller derfor, hvis du bruker varen på en måte som helt åpenlyst gjør varens salgsverdi vesentlig lavere. Hvis varen har vært brukt innen for de 14 dagene, vil verdien av den vurderes, og beløpet svarende til verdien av den brukte vare vil bli refundert (kun etter særlig avtale med Pixizoo.no).
Når du kjøper et produkt, er den originale emballasje alltid en vesentlig del av varens verdi. Emballasjen skal derfor alltid sendes med retur for at betingelsene for å benytte angreretten er oppfyllt. Derfor er det alltid en god idé å gjemme den originale emballasjen, inntil du har funnet ut om du vil beholde det du har kjøpt eller ei.
Når du handler på Pixizoo.no tilbyr vi deg ubegrenset angrerett, og du får altså bedre vilkår enn det som loven krever. Den ubegrenset angreretten er betinget av at varen fortsatt er i vårt sortiment og at emballasjen ikke er brutt.
Når angreretten utnyttes skal du selv betale portoen for å sende varen retur. Når du angrer kjøpet, skal varen sendes retur til nedenstående adresse - legg ved kopi av faktura.
Pixizoo.dk
Agerøvej 25
8381 Tilst
Danmark
Hvis du angrer kjøpet, tilbakebetaler vi selvsagt kjøpesummen til deg. Dette gjøres ved en returbetaling til det betalingskortet du har brukt, da du kjøpte varen.
Varen skal returneres ubrukt og i intakt, original emballasje. Det får ikke være påsatt merker eller skrevet direkte på originalemballasjen. Returbeløpet overføres til det brukte betalingskort senest 14 dager etter at Pixizoo.no har mottatt varen.
Ekspedisjonen går lettere og fortere, hvis detaljerte informasjoner følger pakken, fx kopi av ordrebekreftelse, kopi av tidligere korrespondanse med Pixizoo.no mv. og kontonummeret for den bankkonto som tilbakebetalingen skal skje til.
Du kan også angre kjøpet ved å nekte å motta varen.
Bemerk at vi ikke mottar pakker sendt med COD.
Spesialfremstilte varer:
Varer som er bestilt på spesialmål, fx. en seng etter spesielle mål, kan ikke returneres etter utførelsen har blitt påbegynt. Fremstillingen av den spesialfremstilte vare går ikke i gang, før du har sagt ok for påbegynnelse, og at du ved aksept av påbegynnelse samtidig aksepterer at angreretten bortfaller. Du vil derfor motta en e-post etter inngåelse av avtalen, og den e-posten skal du bekrefte, hvis du ønsker at utførelsen av bestilingen din påbegynnes med en gang.
Dersom du velger ikke å akseptere at angreretten bortfaller med en gang, vil fremstillingen først bli påbegynt 14 dager etter inngåelse av avtalen.
Kjøpsguide:
Slik foretar du et kjøp på www.pixizoo.no:
- 1. Legg varen i handlekurven
- 2. Kassen
- 3. Kundeopplysninger
- 4. Betaling
- 5. Godkjenn ordre
Trykk på knappen ”Gå til sikker betaling”, hvis du ønsker å godkjenne ordren.
- 6. Gjennomfør betaling
- 7. Ordrebekreftelse
PERSONDATAPOLITIKK
1. GENERELT
1.1 Denne politikk om behandling av personoplysninger ("Persondatapolitikk") beskriver hvordan Pixizoo.no ("Pixizoo", "oss", "vår", "vi") innsamler og behandler opplysninger om deg.
1.2 Persondatapolitikken gjelder for personopplysninger, som du gir til oss eller som vi innsamler via Pixizoos hjemmeside www.pixizoo.no ("hjemmesiden").
1.3 Pixizoo er dataansvarlig for dine personopplysninger. All henvendelse til Pixizoo kan skje via kontaktopplysningerne, som er anført under pkt. 7.
2. HVILKE PERSONOPPLYSNINGER INNSAMLER VI, TIL HVILKE FORMÅL OG RETTSGRUNNLAGET FOR BEHANDLINGEN
2.1 Når du besøker hjemmesiden innsamler vi automatisk opplysninger om deg og din bruk av hjemmesiden, fx om hvilken type browser du bruker, hvilke søkeord du bruker på hjemmesiden, din IP-adresse, herunder din nettverkslokasjon, og informasjoner om din computer.
2.1.1 Formålet er å optimere brukeropplevelsen og hjemmesidens funksjon og å foreta målrettet markedsføring, herunder retargeting via Facebook og Google. Denne behandling av opplysninger er nødvendig for at vi kan vareta våre interesser i å forbedre hjemmesiden og vise deg relevante tilbud.
2.1.2 Rettsgrunnlaget for behandlingen er EU Personvernlovens art. 6, stk. 1, litra f.
2.2 Når du kjøper et produkt eller kommunikerer med oss på hjemmesiden innsamler vi de opplysninger, som du selv angir, fx navn, adresse, e-post-adresse, telefonnr., betalingsmåte, opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert, leveringsønsker og opplysning om den IP-adressen, som bestillingen er gjort fra.
2.2.1 Formålet er at vi kan levere de produktene som du har bestilt og i øvrig oppfylle vår avtale med deg, herunder for å kunne administrere dine rettigheter til å returnere og reklamere. Opplysninger om dine kjøp kan vi også behandle for å overholde lovkrav, herunder til bokføring og regnskap. Ved kjøp innsamles IP-adressen med det formål og for å vareta vår interesse i å kunne forhindre svik.
2.2.2 Rettsgrunnlaget for behandlingen er EU Personvernlovens art. 6, stk. 1, litra b, c og f.
2.3 Når du tilmelder deg nyhetsbrevet vårt, innsamler vi opplysninger om ditt navn og din e-post-adresse.
2.3.1 Formålet er å vareta vår interesse i å kunne levere nyhetsbrev til deg.
2.3.2 Rettsgrunnlaget for behandlingen er EU Personvernlovens art. 6, stk. 1, litra f.
3. MOTTAKERE AV PERSONOPPLYSNINGER
3.1 Opplysninger om ditt navn, din adresse, e-post, telefonnummer og ordrenummer og spesifikke leveringsønsker videregis til PostNord, som sørger for å levere dine kjøpte varer til deg. Ved kjøp av ikke-lagerførte varer kan de nevnte opplysninger videregis til produsenten eller selgeren av den pågjeldende varen, som i så fall vil stå for leveransen.
3.2 Opplysninger kan overlates til eksterne samarbeidspartnere, som behandler opplysningerne på vegne av oss. Vi anvender eksterne samarbeidspartnere til blant annet teknisk drift og forbedringer av hjemmesiden, utsendelse av nyhetsbrev og målrettet markedsføring, herunder retargeting, og til din bedømmelse av vår virksomhet og produkter. Blant annet videregis opplysninger om ditt navn og din e-post til TrustPilot, så de på vegne av oss kan sende deg en invitasjon til å vurdere oss på TrustPilots hjemmeside. Velger du å foreta en anmeldelse vil TrustPilot bli dataansvarlig for de avgitte opplysninger. Disse virksomhetene er databehandlere og under vår instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne får ikke anvende opplysningene til annet formål enn oppfyllelse av avtalen med oss og er underlagt fortrolighet om disse. Vi har inngått skriftlige databehandleravtaler med alle databehandlere, som behandler personopplysninger på vegne av oss.
3.3 To av disse databehandlere, Google Analytics v/Google LLC. og Facebook Inc., er etablert i USA. De nødvendige garantier for overførsel av opplysninger til USA er sikret gjennom databehandlerens sertificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Personvernlovens art. 45.
3.3.1 Kopi av Google LLC's sertificering kan sees her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI.
3.3.2 Kopi av Facebook Inc.'s sertificering kan sees her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active.
4. DINE RETTIGHETER
4.1 Med henblikk på å skape åpenhet om behandlingen av dine opplysninger skal vi som dataansvarlig opplyse deg om dine rettigheter.
4.2 Innsynsrett
4.2.1 Du har til enhver tid rett til å sende oss en forespørsel for å få vite hvilke opplysninger vi har registrert om deg, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier av personopplysninger og mottakere av opplysninger det evt. måtte være, og opplysning om hvor opplysningene stammer fra.
4.2.2 Du har rett til å få utlevert en kopi av de personopplysninger, som vi behandler om deg. Dersom du ønsker en kopi av dine personopplysninger skal du sende en skriftlig forespørsel til kundeservice@pixizoo.no. Du kan bli bedt om å dokumentere at du er den som du gir deg ut for å være.
4.3 Retten til korreksjon
4.3.1 Du har rett til å få uriktige personopplysninger om deg selv korrigert av oss. Dersom du blir oppmerksom på at det er feil i de opplysninger, som vi har registrert om deg, vil vi oppfordre deg til å kontakte oss skriftlig, så opplysningene kan bli korrigert.
4.4 Retten til sletting
4.4.1 I visse tilfeller har du rett til å få alle eller deler av dine personopplysninger slettet av os, fx hvis du trekker tilbake ditt samtykke og vi ikke har et annet rettsgrunnlag for å fortsette behandlingen. Dersom en fortsatt behandling av dine opplysninger er nødvendig, fx for at vi kan overholde våre rettslige forpliktelser, eller for at rettskrav kan fastlegges, gjøres gjeldende eller forsvares, er vi ikke forpliktet til å slette dine personopplysninger.
4.5 Retten til å begrense behandlingen til oppbevaring
4.5.1 Du har i visse tilfeller rett til å få begrenset behandlingen av dine personopplysninger til kun å bestå av oppbevaring, fx hvis du mener at de opplysninger vi behandler om deg ikke er korrekte.
4.6 Retten til dataportabilitet
4.6.1 Du har i visse tilfeller rett til å få personopplysninger, som du selv har gitt oss, utlevert i et strukturert, ofte anvendt og maskinlesbart format og har rett til å overføre disse opplysninger til en annen dataansvarlig.
4.7 Retten til opposisjon
4.7.1 Du har til enhver tid rett til å opponere mot vår behandling av dine personopplysninger, med henblikk på direkte markedsføring, herunder den profilering, som foretas for å kunne målrette vår direkte markedsføring.
4.7.2 Du har også til enhver tid rett til, av årsaker, som vedrører din personlige situasjon, å opponere mot den behandling av dine personopplysninger, som vi foretar på grunnlag av vår legitime interesser jfr. pkt. 2.1 og 2.3.
4.8 Retten til å trekke tilbake samtykke
4.8.1 Du har til enhver tid rett til å trekke tilbake det samtykket du har gitt oss til en spesifik behandling av personopplysninger. Dersom du ønsker å trekke tilbake samtykket ditt bes du kontakte oss på kundeservice@pixizoo.no.
4.9 Retten til å klage
4.9.1 Du har til enhver tid rett til å inngi en klage til Datatilsynet, Tollbugata 3, 0152 Oslo over vår behandling av dine personopplysninger. En klage kan blant annet inngis på e-post postkasse@datatilsynet.no eller telefon 22 39 69 00.
5. SLETTING AV PERSONDATA
5.1 Opplysninger innsamlet om din bruk av hjemmesiden jfr. pkt. 2.1. slettes senest, når du ikke har brukt hjemmesiden i 1 år.
5.2 Opplysninger innsamlet i forbindelse med din tilmelding til vårt nyhetsbrev slettes, når ditt samtykke til nyhetsbrev trekkes tilbake, medmindre vi har et annet grunnlag for behandling av opplysningene.
5.3 Opplysninger innsamlet i forbindelse med kjøp, som du har gjennomført på hjemmesiden jfr. pkt. 2.2, vil som utgangspunkt bli slettet 3 år etter utløpet av det kalenderåret, som du har foretatt kjøpet i. Opplysninger kan bli gjemt i lenger tid, dersom vi har et legitimt behov for lenger oppbevaring, fx hvis det er nødvendig for at rettskrav kan fastlegges, gjøres gjeldende eller forsvares, eller hvis oppbevaring er nødvendig for at vi kan oppfylle lovkrav. Regnskapsmateriale oppbevares i 5 år til utgangen av et regnskapsår for å oppfylle bokføringslovens krav.
6. SIKKERHET
6.1 Vi har gjennomført passende tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å sikre at personopplysninger utilsiktet eller ulovlig ødelegges, fortapes, endres eller gjøres verre og mot at de kommer til uvedkommendes kjennskab eller misbrukes.
6.2 Kun medarbeidere, som har et reelt behov for å få adgang til dine personopplysninger for å utføre jobben sin, har adgang til disse.
7. KONTAKTOPPLYSNINGER
7.1 Pixizoo.no er dataansvarlig for de persondata, som innsamles via hjemmesiden.
7.2 Dersom du har spørsmål eller kommentarer til denne persondatapolitikk eller dersom du ønsker å gjøre bruk av en eller flere av dine rettigheter beskrevet i pkt. 4, skal du kontakte:
Pixizoo.dk ApS
Agerøvej 25
8381 Tilst
Tlf. nr.: 219 84 555
E-post: kundeservice@pixizoo.no
8. ENDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN
8.1 Dersom vi foretar endringer i Persondatapolitikken vil du bli informert om dette ved ditt neste besøk på hjemmesiden.
9. VERSJONER
9.1 Dette er version 1 av Pixizoos persondatapolitikk datert den [18-05-2018].
POLITIKK OM INFORMASJONSKAPSLER
Introduksjon
Når du besøker websiden vår innsamles det opplysninger om deg, som brukes til å tilpasse og forbedre vårt innhold og til å øke verdien av de annonsene, som vises på siden. Dersom du ikke ønsker at det innsamles opplysninger bør du slette dine informasjonskapsler (cookies) (se veiledning) og unnlate å bruke websiden mer. Nedenfor har vi utdypt hvilke informasjoner, som innsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, som har adgang til dem.Informasjonskapsler
Websiden anvender informasjonskapsler (cookies), som er en tekstfil, som gjemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål å kjenne den igjen, huske innstillinger, utføre statistikk og målrette annonser. Informasjonskapsler kan ikke inneholde skadelig kode som fx virus.Det er mulig å slette eller blokere for informasjonskapsler. Se veiledning her.
Dersom du sletter eller blokerer informasjonskapsler hender det at annonser blir mindre relevante for deg og opptrer oftere. Dessuten risikerer du at websiden ikke fungerer optimalt og at det er innhold, som du ikke kan få adgang til.
Vi benytter oss av følgende kategorier av informasjonskapsler på vår webside:
Kategori 1 – Nødvendige informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene er essentielle for å bevege deg rundt på siden og bruke sidens funksjoner. Uten disse informasjonskapslene vil logginopplysninger og handlekurver fx ikke bli gjemt.
Kategori 2 – Bruksmessige informasjonskapsler
Denne form for informasjonskapsler innsamler anonym informasjon om hvordan du bruker websiden vår. Vi bruker fx Google Analytics informasjonskapsler til å forstå hvordan kundene ankommer og benytter vår side, så vi kan forbedre ting som navigasjon, shoppingopplevelsen og marketingkampanjer. Data fra denne form for informasjonskapsler viser IKKE personlige detaljer, så den individuelle identiteten kan bli slått fast. Du kan fravelge denne form for informasjonskapsler i dine browserinnstillinger, men det kan endre opplevelsen på websiden vår.
Kategori 3 – Funksjonsmessige informasjonskapsler
Denne form for informasjonskapsler husker valg som fx hvilket land du besøker siden fra, hvilken valuta du bruker, hvilken størrelse du velger, hvilke merker du foretrekker osv. Det bruker vi til å skreddersy en mer personlig opplevelse og tilby deg de meste relevante produktene og den beste brukeropplevelsen. Denne data er anonymisert og kan ikke brukes av andre websider. Du kan fravelge denne form for informasjonskapsler i dine browserinnstillinger, men det kan endre opplevelsen av websiden vår.
Kategori 4 – Målrettet eller annonseringsmessige informasjonskapsler
Denne form for informasjonskapsler innsamler informasjon om din søkehistorikk for å målrette annonser for mer relevant innhold for deg og dine interesser. De hjelper også til å begrense antallet av ganger du blir disponert for en spesifik annonse. Denne form for informasjonskapsler er som regel plassert ved tredjeparts annonseringsnettverk. De husker de websidene du besøker og deler dem med andre parter som eksempelvis annonsører. Vi benytter fx tredjeparts nettverk til å dele mer personlige annonser til deg, når du benytter andre websider. Du kan se en liste over ofte benyttet tredjeparter her.
Personopplysninger
Generelt
Personopplysninger er alle slags informasjoner, som i et eller annet omfang kan henføres til deg. Når du benytter websiden vår innsamler og behandler vi en rekke slike informasjoner. Det sker fx ved vanlig tilgang av innhold, hvis du tilmelder deg vårt nyhetsbrev, deltar i konkurranser eller undersøkelser, registrerer deg som bruker eller abonnent, øvrig bruk av tjenester eller foretar kjøp via websiden.Vi innsamler og behandler typisk følgende typer av opplysninger: Et unikt ID og tekniske opplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, ditt IP-nummer, geografisk plassering og hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfanget du selv gir eksplisitt samtykke til det og selv inntaster informasjonene behandles også: Navn, telefonnummer, e-post, adresse og betalingsopplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med opprettelse av login eller ved kjøp.
Sikkerhet
Vi har gjort tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å sikre at dine opplysninger utilsiktet eller ulovlig blir slettet, offentliggjort, fortapt, forverret eller kommer til uvedkommendes kjennskap, misbrukt eller i øvrig behandlet i strid med lovgivningen.Formål
Opplysningene brukes til å identifisere deg som bruker og vise deg de annonser, som har størst sannsynlighet for å være relevante for deg, å registrere dine kjøp og betalinger og for å kunne levere de tjenestene, som har etterspurt, som fx å fremsende et nyhetsbrev. Dessuten anvender vi opplysningene til å optimere våre tjenester og vårt innhold.Periode for oppbevaring
Opplysningene oppbevares i det tidsrummet, som er tillatt ifølge lovgivningen og vi sletter dem, når de ikke lenger er nødvendige. Perioden avhenger av karakteren av opplysningen og bakgrunnen for oppbevaring. Det er derfor ikke mulig å angi en generell tidsramme for når informasjoner slettes.Å gi opplysninger videre
Data om din bruk av websiden, hvilke annonser du mottar og evt. klikker på, geografisk plassering, kjønn og alderssegment m.v. videregis til tredjeparter i det omfanget disse opplysningene er kjente. Du kan se hvilke tredjeparter det er tale om i avsnittet om ”Informasjonskapsler (cookies)” ovenfor. Opplysningene anvendes til målretting av annonsering.Dessuten bruker vi en rekke tredjeparter til oppbevaring og behandling av data. Disse behandler utelukkende opplysninger på vegne av oss og får ikke anvende dem til egne formål.
Å gi personopplysninger som navn og e-post m.v. videre skjer kun dersom du gir samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i land, som kan gi dine opplysninger en tilstrekkelig beskyttelse.
Innsikt og klager
Du har rett til å få opplyst hvilke personopplysninger vi behandler om deg. Du kan dessuten til enhver tid opponere imot at opplysninger anvendes. Du kan også trekke tilbake ditt samtykke til at det blir behandlet opplysninger om deg. Hvis de opplysningene, som behandles om deg er feil, har du rett til at de blir rettet eller slettet. Henvendelse om dette kan skje til: kundeservice@pixizoo.no. Hvis du vil klage over vår behandling av dine personopplysninger, har du også mulighet for å ta kontakt til Datatilsynet.Loggstatistikk
Loggstatistikk brukes på Pixizoo.no og betyr at et statistikksystem oppsamler informasjon, som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøk det har vært på websiden, hvor de kommer fra, på hvilken del av websiden de forlater siden mm. På Pixizoo.no anvendes loggstatistikk med det formål å optimere websiden og sidens funksjonalitet.
Personlige opplysninger
For at du kan inngå en avtale med os via websiden skal du la deg registrere med følgende personlige opplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-post-adresse
Vi foretar registreringen av dine personlige opplysninger med det formål å kunne levere varen til deg. Personopplysninger registreres hos virksomhetens juridiske navn, Pixizoo ApS, og oppbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bokføringsloven). Heretter blir opplysningene slettet. Når det innsamles personopplysninger via websiden vår, sikrer vi at dette alltid skjer ved at du gir tydelig og klart samtykke, så du er informert om presis hvilke opplysninger, som innsamles og hvorfor. Direktøren for Pixizoo ApS har adgang til de opplysninger, som registreres om deg. Den dataansvarlige er Jesper Mark. Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert. Vi transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.
Opplysninger, som er avgitt av Pixizoo.no videregis eller selges på ingen måte til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.
Som registrert hos Pixizoo ApS har du alltid rett til å opponere mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger, som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter personopplysningsloven og henvendelse i forbindelse med dette skal gjøres til Pixizoo ApS via e-post: kundeservice@pixizoo.no.
Ved tilmelding til nyhetsbrev registrerer vi e-post-adressen din. E-post-adressen videregis ikke til andre.
Kategorier
-
Sorry, no questions or answers found
Feel free to contact us using the form below.
Ofte stilte spørsmål
Når din bestilling har blitt bekreftet, er det ikke lenger mulig for deg å endre i den, fordi bestillingen straks heretter sendes til lageret for kjapp ekspedisjon og levering.
Det er dessverre ikke mulig å annullere din bestilling. Vi ekspederer din bestilling, så snart vi har mottatt den for å sikre en kjapp levering. Ønsker du ikke lenger å motta varene, skal du bare nekte mottakelse av leveringen.
Vi trekker først pengene for din bestilling, når ordren er avsluttet og avsendt fra vårt lager.
Når pakken din er avsendt fra lageret, mottar du et trackingnummer på den e-post-adressen som er brukt under bestillingen. Du kan følge din pakke her.
Ja, din ordre sendes samlet. Det betyr at din ordre først blir sendt av gårde, når alle varene er på lager.
Vi kan dessverre ikke del-levere din bestilling. Vi sender alltid dine varer når vi kan levere alt samlet. Hvis du ønsker en alternativ vare, er du alltid velkommen til å ta kontakt til vår kundeservice.
Vi har dessverre ikke mulighet for å pakke inn varen din som gave.
Du kan lese om bytte og returnering av varer her.
Slik bestiller du på www.pixizoo.no:
Hvordan lager jeg en bestilling?
1. Når du har funnet den varen du ønsker å kjøpe, velger du "Legg i kurv"
2. Når du har tilføyet de varene du ønsker å kjøpe i kurven, trykker du på ikonet "Gå til kassen" øverst oppe i høyre hjørne.
3. Hvis du vil endre antallet av en vare eller helt fjerne en vare, kan du endre dette i kurven eller i kassen.
4. Trykk på "Gå til kassen"
5. Velg hvordan du vil at din pakke skal leveres - til en PostNord-terminal eller direkte på din hjemadresse.
6. Hvis du har valgt PostNord-terminal skal du nå innsette postnummeret ditt og deretter velge en avdeling.
7. Fyll ut navn og telefonnummer på den personen som henter pakken
8. Fyll ut din e-post-adresse og ditt postnummer
9. Velg betalingsmåte
10. Trykk på "Gjennomfør kjøp"
11. I forbindelse med din bestilling får du en ordrebekreftelse på e-post, som er en bekreftelse på at vi har mottatt din ordre.
Ekstra store pakker (madrasser og senger, f.eks.) vil automatisk bli sendt med PostNord til den adressen som er inntastet. Du kan også få sendt mindre pakker til din hjemadresse. Da skal du velge det under det punktet i bestillings- og betalingsprosessen.
Når vi har mottatt din pakke, tilbakefører vi pengene til din konto senest 14 dager etter at pixizoo.no har mottatt varen.
Er du fortsatt i tvil?
KONTAKT OSS
Telefonnr.
219 84 555
Mandag-fredag: 9.00-13.00
Webshoppen
kundeservice@pixizoo.no
TELEFONTIDER
Mandag til fredag
Kl. 09.00 - 13.00
Lørdag og søndag
(og danske helligdager)
Stengt